REALPLAY REDM RP SERVER S RPG PRVKY
discord

Pravidla Serveru

Základní podmínky používání a komunity

Všechny zásady, pravidla a jejich prosazování mohou být upraveny podle uvážení Admin týmu Realplay.

Jsme český server, veškerá komunikace musí probíhat v českém nebo slovenském jazyce.

Musíte mít kvalitní mikrofon. Pokud nebudete schopni vytvořit a udržet kvalitní zvuk, bude vám zrušen allowlist. Jakmile svůj problém s mikrofonem vyřešíte, můžete požádat o obnovu allowlistu.

Všichni hráči našeho serveru musí být členy našeho Realplay discordu. Pokud nebudete na našem discordu, přijdete o allowlist.

Osobní urážky nebo slovní útoky mimo specifické situace roleplaye a všechny formy obtěžování jsou zakázány a budou mít za následek ban.

Rasismus, homofobie, transfobie, sexismus, nenávistné projevy a všechny formy cíleného hanlivého nebo urážlivého vyjadřování nebudou tolerovány a budou mít za následek trvalý ban.

Lore serveru Realplay se odehrává v alternativním světě, což znamená, že náš server si píše vlastní lore (příběh). Všechny důležité události, které se staly, najdete na našem discordu. Je zakázán jakýkoli typ roleplaye zahrnující otroctví. Jako státy působnosti jsou brány ty, které jsou přímo uvedeny na mapě klasického RDR2, tzn. New Austin, West Elizabeth, Ambarino, Lemoyne a New Hanover. Začínáme rokem 1900.
Realplay je seriózní prostředí pro roleplay a veškerý roleplay na serveru by měl mít základ ve vkusné a uvěřitelné realitě. Nadpřirozené RP je na serveru zakázáno. Pokud bude váš roleplay považován za nevěrohodný, můžete být požádáni AT, abyste přestali hrát za danou postavu nebo tento roleplay zastavili.

Všechny interakce se zbraněmi (střelba, bodání, házení atd.) mají své následky a musí se s nimi zacházet, jako by byly skutečné.

Roleplay, textový/hlasový chat a obecné chování, které porušuje podmínky služby Twitch (ToS) nebo pravidla komunity Twitch nebo podmínky služby Discord, je zakázáno a bude mít za následek ban.

0. Používejte zdravý rozum a úsudek
1. Respektujte rozhodnutí Admin týmu.
2. Minimální věková hranice pro získání statusu Allowlisted je dovršení 18 let. (Možné výjimky na ticket)
3. Hráč je povinen dohrát jakoukoliv RP situaci a za žádných okolností nevybočovat ze své herní role. Platí i v případě, že se na serveru nacházíte pouze Vy nebo minimální počet hráčů. Případné spory řešte až po zahrání celé situace s Admin týmem na Discordu
4. Je výslovně zakázáno komentovat RP ostatních hráčů a vyvolávat tak OOC spory. Veškeré OOC provokace a trollování jsou zakázané.
5. Je zakázáno módování, podvádění nebo využívání bugů, glitchů, exploitů, hacků apod. Využívání nebude tolerováno a bude mít za následek trvalý ban. (Pokud objevíte bug, musíte jej nahlásit!)
6. Hráči jsou povinni používat stejný nick jak na serveru tak na Discordu.
7. Je přísný zákaz používat vulgarismy, nevhodné výrazy nebo reklamy ve Vašem herním nicku.
8. Majitel účtu za něj plně zodpovídá. Propůjčování účtu je zakázáno!

Podmínky postavy

Všechny postavy vytvořené na serveru musí mít minimální věk 18 let.

Cílem hráčů na RealPlay je vytvořit jedinečné postavy, které vytváří pohlcující svět Wildbrooku. Doporučujeme hráčům, aby byli při vytváření a pojmenovávání postavy co nejkreativnější.

Používání jmen známých osobností, existujících fiktivních postav nebo jmen výrazně narušujících imerzi pro vaše postavy je zakázáno. Postavy mohou mít jméno s komediální nebo satirickou hodnotou, ale mělo by být provedeno vkusně. Pokud jméno vaší postavy tato pravidla poruší, můžete být admin teamem požádáni o změnu jména.

Vytváření postav, které přímo odkazuje na historii, může být v rozporu s alternativní historií přítomnou na serveru a nedoporučuje se. Vytváření postavy podle referencí je povoleno, ale vytváření postavy s podobou jedna ku jedné je zakázáno.

Máte-li jakékoli dotazy týkající se pojmenování postavy, napište prosím ticket na discordu.

Je zakázáno roleplay těhotenství.

Hodnota života

Každá vaše postava si vždy musí vážit svého života. Hráči by měli na nebezpečí reagovat realisticky a nesmí minimalizovat nebo ignorovat veškerá nebezpečí, která ve svém roleplay potkají. Za všech okolností musíte nebezpečí respektovat a nést důsledky svých činů. Měli by jste se vyhýbat situacím, které by mohli vést ke smrti vaší postavy.

Abychom vytvořili pohlcující prostředí zaměřené na roleplay, očekává se, že se všechny postavy budou chovat jako skutečné osoby a budou se snažit udržet naživu. Přestože se bude chování u jednotlivých postav lišit (někteří lidé mohou více riskovat než jiní, někteří mohou být zbabělejší nebo obětavější než jiní atd.), musíte myslet na to, že rozhodnutí, zejména ta učiněná tváří v tvář nebezpečí, by měli působit realisticky a podloženě.

Častá účast na potyčkách, přepadech, přestřelkách nebo jiném násilném či nebezpečném chování, které může vést k vážnému zranění nebo smrti, by mohlo být považováno za neúctu k životu.

Napadení postavy, která na vás míří zbraní, je považováno za porušení hodnoty života, vzhledem k tomu, že v reálném životě byste takto neriskovali.

Pokud jste napadeni nebo okradeni bandity, vždy se snažte představit si, jak by reagoval obyčejný člověk v reálném světě. Zatímco vy, jako hráč, byste možná dokázali zločince přestřílet, vaše postava vážící si svého života, by takto neriskovala.

Važte si víc svého života než svých peněz a majetku. Stejně tak, pokud jste svědky přepadení jiné postavy, zamyslete se nad tím, jaký zásah by byl realistický. Jako hráč můžete být schopni zločince překvapit, ale reálně je málo lidí, kteří by riskovali svůj život pro ostatní, hrdinů je plný hřbitov.

Příklad 1: Jste s kamarádem sami na cestě a obklíčí vás šest banditů, kteří na vás míří zbraněmi. Odmítnutí vyhovět jejich požadavkům by bylo považováno za neúctu k životu, protože vaše šance vyváznout bez úhony jsou poměrně nulové. Pokud byste se však s přítelem nacházeli v poměrně obranyschopné pozici a stáli byste proti pouhým 3-4 členům bandy, kteří vás pronásledují, i když šance nemusí být ve váš prospěch, může mít smysl, abyste se postavili na odpor, protože věříte, že vás tato banda chce zabít, a stále existuje šance, že se vám podaří z této situace uniknout.

Příklad 2: Jste s přítelem svědky toho, jak dva bandité přepadávají dva pocestné. Zdá se, že jde o docela standardní loupež, takže místo toho, abyste zasáhli a riskovali svůj život, necháte "rp" proběhnout. Jakmile bandité odejdou, přistoupíte k pocestným a zjistíte, zda jim můžete pomoci, přičemž si poznamenáte, kterým směrem se bandité vydali, abyste mohli informovat zákon.

Pokud si někdy nebudete jisti, zda by se jednání v dané situaci dalo považovat za neúctu k vlastnímu životu, můžete se obrátit na admin team pro další vysvětlení.

Roleplay (RP)

Roleplay je hraní vytvořené postavy a jejího příběhu ve vytvořeném herním světě. Hráč je v podstatě herec, který v RP světě reflektuje příběh své postavy a zároveň je nucen adekvátně reflektovat své RP vůči ostatním postavám a situacím.

Out of Character (OOC)

OOC je považováno veškeré sdělování informací mimo RP.

In Character (IC)

Veškeré chování a sdělování informací uvnitř RP světa.

ME (/me)

Popisuje určitou činnost a nahrazuje animaci, kterou nelze provést přímo ve hře.

1) Do /me vždy skloňujeme v třetí osobě.
2) Do /me je přísně zakázáno psát myšlenky (Příklad - /me přemýšlí nad tím co dnes bude dělat ).

[Příklady]

/me usmál se, /me zamračil se, /me zašklebil se
/me prstem pravé ruky si otřel krev ze rtu
/me uchopil Nicol za boky a tančí s ní do rytmu hudby

DO (/do)

Slouží k popisu vykonané činnosti s očekávanou reakcí jiného hráče. Zároveň slouží k širšímu popisu situace, prostředí a činnosti v pozadí.

1) Do /do je zakázáno lhát
2) Skrze /do nemůžete ovlivňovat RP ostatních hráčů (Příklad - /do Michaelovi během míření na suspecta vypadnul zásobník, /do pod Thomasem se propadnula židle)
3) Do /do je zakázáno psát myšlenky

[Příklady]

/do celý se leskne a voní po citrónu
/do pravou ruku má v sádře a kolem hlavy obvaz
/do na židli leží černá zdobená krabice s červenou mašlí

Kill on Sight (KOS)

Zabití hráče/postavy na první pohled bez předešlého RP.

[Příklady]

Jdete po ulici a proti Vám jde další hráč, který pouze prochází, ale Vám se daná postava vůbec nelíbí svým vzhledem a tak se rozhodnete že jej zabijete.
Přijdete na party a naprosto bezdůvodně začnete zabíjet lidi uvnitř.

Player Kill (PK)

Player Kill je aktuální zabití postavy, (v podstatě jste mechanicky hrou zabit/a).

1) Vaše postava utrpěla zranění a musí se nechat ošetřit lékařem, felčarem nebo kvalifikovanou RP osobou. V případě ošetření kvalifikovanou RP osobou je třeba dbát na druh zranění a prostředí ve kterém jej kvalifikovaná RP osoba provádí.

[Příklad]

Během utíkání před nebezpečnými lidmi spadnete z menší skalky a jste celkem vážně zraněný, Váš kvalifikovaný RP kolega Vás může patřičně ošetřit s tím, že pokud chcete dále utíkat, tak musíte utíkat tak jako kdyby jste byl/a na pokraji sil.

2) Vaše postava si vše pamatuje, ale je možné RPit částečnou amnézii. (je přísně zakázáno RPit úplnou ztrátu paměti)

[Příklad]

Vaše postava utrpěla zranění při kterém by mohla být zapříčiněna částečná amnézie. K RP částečné amnézii je potřeba mít RP důvod a nesmíte se tím vyhýbat žádným RP situacím. (Vyšetřování, Obvinění, CK apod..)

3) Pokud se Vaše postava nachází v PK (jste mrtví a máte odpočet na respawn), tak po skončení odpočtu musíte vyčkat na místě dokud nebude dokončeno RP dané situace, až pak můžete využít mechaniky hry pro teleport do města, kde jste povinni RPit návštěvu lékaře, felčara.

Character Kill (CK)

Character Kill je permanentní zabití postavy za kterou už není možné nadále hrát. Postava bude vymazána a hráč si může vytvořit novou postavu.

O udělení CK, rozhoduje hráč, kterému daný charakter patří. Řídí se tady několika pravidly a v neposlední řadě selským rozumem.

1) Hráč nemůže být nikým jiným nucen, aby své postavě CK udělil, s jednou výjimkou⭐.

[Příklad]

Při přestřelce mezi Vámi a bandity dostanete PK. Následně, když se situace uklidní k Vám bandité dojdou a do OOC chatu napíší CK? -> vy odpovíte Ano, či Ne, dle vašeho vlastního uvážení a situace. V daném případě, pokud NEsouhlasíte, CK vám nesmí být uděleno.

[Příklad]

Rozhodnete se, že silou donutíte majitele podniku, aby vám předal klíče. Přepadnete majitele, vyhrožujete mu, že pokud nepředá klíče, zabijete ho. Majitel se obrátí na skupinu lovců odměn, která mu pomůže vás dopadnout, vyhrožují vám, že pokud se ještě jednou ukážete poblíž, nebo budete pokračovat v tom co děláte, budete litovat. I přes to pokračujete, rozhodnete se vypálit část budovy podniku a tak taky uděláte. Skupina vás na útěku chytí a zastřelí. Zeptají se do OOC chatu CK? -> odpovíte Ne, které je bráno jako směrodatné. Ani tato zkušenost vás ale od cíle neodradí a pokračujete ve vašem plánu. Rozhodnete se pár týdnů počkat, aby se situace uklidnila, po té se jednoho večera připlížíte k podniku, kde s nožem v ruce přepadnete majitele, když odemyká dveře podniku. Naneštěstí uvnitř je další člen party, který majitele zachrání a vás zastřelí. Do OOC chatu se majitel ptá CK? -> Odpovídáte Ano. V tomto případě, jsou adekvátní RP důvody k udělení CK a situace graduje již poměrně dlouhý čas, kdy proběhlo několik pokusů, vás zastrašit a od činnosti odradit. Pokud odpovíte Ne, majitel podniku má právo kontaktovat AT formou ticketu, situace bude přezkoumána a CK může být ze strany AT uděleno.

[Příklad]

Pohádáte se se svou IC ženou, ta uprostřed hádky vytáhne nůž a bodne vás do krku. Vy následně napíšete do OOC chatu situační CK.

⭐ - Výjimka nastává, pokud se hráč prokazatelně CK své postavy z adekvátních RP důvodů vyhýbá. Po přezkoumání, může být CK uděleno ze strany AT.

2) CK/Self CK/Situační CK, je vždy až na posledním místě a musí k němu být adekvátní RP důvod. Situační CK nelze zneužít k zabití své postavy, pokud druhé dotlačíte k využití násilí na vaši postavě vy, nebo bez pádného důvodu.

3) Pokud CK/Situační CK proběhne, musí být adekvátně informován AT formou ticketu s přiloženými náležitostmi níže: Hráč CK vypisuje do LOOC chatu ve tvaru CK->Schválení druhé strany->INGAME jméno postavy, udává hráč kterému postava patří. (Nutno vyscreenovat nebo clip a odeslat do ticketu.)
Místo činu.
Způsob vraždy / příčina smrti.
Manipulace s tělem a popřípadě důkazní materiál, který lze naleznout.

4) SELF CK - O selfCK, je nutné požádat AT formou ticketu.

5) V případě výše zmiňovaného vyhýbání se CK na sílu, se hráči mohou odvolat formou ticketu. Následně je třeba dodat AT materiály, které průkazně dokazují, že postava již několikanásobně stále uniká CK, i když jsou k němu adekvátní RP důvody. Opakované neRPení fear, nebo trash RP, které při při únosu, v cele, nebo jiných situacích kazí zážitek všem zúčastněným, mohou být hlášeny stejnou cestou a může dojít k udělení/schválení CK ze strany AT.

6) Stejná pravidla platí pro RP se šerify/na stanici. V případě spáchání trestných činů, následného šetření a trestu se vždy přihlíží k závažnosti, počtu a prokazatelnosti dané činnosti.

[Příklad]

Šerifové mne chytí u loupežného přepadení dvojice hráčů. Na stanici se shodnou, že mají podezření o zapojení mé postavy do dřívějšího únosu. Šerif napíše do OOC chatu CK? -> odpovídám Ano, či Ne, dle situace a uvážení. V tomto případě, je Ne bráno směrodatně, postava je trestána poprvé, obvinění nejsou z nejvážnějších.

[Příklad]

Šerifové mne chytí, po té co jsem opustil vězení, kde jsem seděl již dvakrát. Přistihnou mne při činu, kdy se chystám zabít unesenou ženu. Na stanici pak šerifové zjistí mou historii a po RP do OOC chatu napíšou CK? -> odpovídáte Ano. V této situaci, pokud odpovíte Ne, šerifové mají právo obrátit se na AT formou ticketu, kde dojde k přezkoumání situace a důvodů. Pokud bude vyhodnoceno, že k CK (šibenici) jsou dostatečné důvodu, CK vám ze strany AT bude uděleno/schváleno.

7) Výše jsou několikrát zmiňovány adekvátní RP důvody a CK je na posledním místě. CK u hráče si nelze vynutit jen pouhým "Budeme ho lovit, dokud ho nezabijeme" a bez relevantního RP důvodu hráče zabít. Naopak pokud se hráč rozhodne souhlasit s CK na "první dobrou" - je to jen jeho volba.

Gross Roleplay

Tento druh roleplaye je považovaný za nechutný a nepříjemný a je povoleno pouze za určitých podmínek.

1) Pokud chcete uplatňovat gross roleplay, potřebujete povolení všech zúčastněných hráčů, o povolení žádáte v LOOC chatu.

2) V případě že jste odsouhlasil/a gross roleplay, ale během roleplaye je Vám něco nepříjemné můžete danou činnost zastavit do LOOC chatu. Mučitelé jsou povinni danou činnost přestat vykonávat.

Obsah gross roleplaye :

a) Rasismus - Je přísně zakázáno používat anglofonní rasistické výrazy, a to i v případě že všichni přítomní hráči s daným roleplayem souhlasili (použití N wordu).

b) Znásilnění

c) Kanibalismus

d) Sexuální obtěžování

e) Surové zacházení

f) Mučení - Je přísně zakázáno mučit hráče způsobem, který by na nich zanechal trvalé viditelné následky, které se nedají RPit. (Nemůžete uřezávat končetiny, vyřezávat ornamenty a odebírat orgány.)

3) Je přísně zakázáno při mučení omdlévat bez dostatečného zranění za účelem vyhnout se RP situaci.

Fear RP

Jedná se o hraní strachu v dané RP situaci. Pravidlo se vztahuje i na ztrátu zaměstnání, majetku, ztrátu koně a další logické věci a činnosti, kterých si v reálném životě také ceníte. Nedodržování Fearu je bráno jako Fail RP.

1) Každý hráč musí adekvátně RPit strach o život své postavy. (V případě, že Vám nedělá dobře vydávat zvuky nebo nijak voicově RPit strach, tak využívejte /me a /do)

2) Je zakázáno vytahovat jakoukoliv zbraň, nebo laso v případě, že je na vás namířena zbraň protivníka nebo vás protivník ohrožuje nožem, sekerou apod.

3) Každý hráč by měl brát v potaz, že Fear RP obsahuje široké množství situací od přepadení, únosy až po RP s šerifem při výslechu, kdy byste měli mít strach z možného oběšení.

Víc v pravidle Hodnota života

Power Gaming

Provádění nereálných úkonů, které nepatří do “scénáře” reálného světa.

[Špatné příklady]

Několikrát jsem byl postřelen, ale i tak vezmu kamaráda co je v PK a utíkám s ním pryč.

nebo

/me uchopil povoz s koněm a hodil ho po kamarádovi

Je zakázáno vytahovat velké zbraně jako jsou brokovnice, opakovačka a pušky (tzv. Asspulling) bez předešlého RP.

[Správný příklad]

/me otevírá pouzdro na zbraň u koně a vytahuje z něj brokovnici

Meta Gaming

Všechno co se dozvíš mimo tvou herní roli a následně to využiješ ve hře, se považuje za metagaming.

1) Nemixovat IC a OOC

2) Nabádání k metagamingu, což znamená vypisování informací, které se daná postava nemá jak dozvědět je porušení pravidel.

3) Poznávání hráčů, dle hlasu ani vzhledu není možné. Pro dané pravidlo platí výjimka pokud jste s daným hráčem měli dostatečnou interakci.

[Příklady]

a) Jedná se o osobu Vám blízkou, čímž se rozumí člen Vaší rodiny, přítelkyně, milenka. (U přítelkyně a milenky je potřeba dbát na to, aby se jednalo o dlouhodobou interakci.)
b) Vaši přátelé nebo hráči s kterými jste prokazatelně vedli dlouhodobé RP. (Je potřeba oboustranně potvrdit.)
c) V případě, že chcete RPit poznávání lidí, tak můžete RPit přes /do a daný hráč Vám zahraje co si vybere, příklad: /do poznává pána v hnědém klobouku s knírem ze včera z dolů?

Krádeže

1) Zloděj který Vás okrádá, Vás může okrást o vše co máte u sebe, ale nesmí Vás nutit k výběru z bankovního konta.

2) Během vykrádání - únosů apod.., by měli šerifové dbát hlavně o zdraví rukojmí a neriskovat jejich život svým zásahem. (Neplatí v případě, že selže vyjednávání.)

Kancelář šerifa

Šerifové a jejich zástupci Vás mohou držet v cele maximálně 1 hodinu reálného času. Mohou využít delší dobu jen v případě, pokud to všichni přítomní hráči odsouhlasí v LOOC chatu.

1) Doba strávená v cele bude ovlivněna zákoníkem IC.

Zásady pro střílení a PVP

Hlavním cílem každé přestřelky a PVP je vytvořit působivé RP, ve které si obě strany užijí roleplay. Před zahájením přestřelky by se všechny strany měly snažit rozšířit RP a dát všem zúčastněným najevo, že se k přestřelce schyluje. Dát možnost protistraně se ukrýt nebo jinak reagovat na danou situaci. Důležitým aspektem je vokální (mluvené) RP a ne samotné střílení. Nedoporučujeme snahy o co nejrychlejší sestřelení protivníka, to vede k rychlému konci RP a to není cílem při hraní roleplay. Cílem roleplay je vytváření a rozvíjení poutavých a zábavných příběhů, proto nesmí být a není důležité vyhrát samotnou přestřelku. Doporučujeme prodlužovat přestřelku hraním svých rolí. Pokřikováním na sebe, ukrýváním se apod.

1) Zákaz zabití nebo zranění hráče/NPC na šerifské stanici, před šerifským NPC nebo v okolních prostorech stanice (ulice a okolí). V případě kvalitního RP důvodu lze udělat výjimku, ale je nutné to přímo konzultovat s Admin týmem formou tiketu.

2) Doporučujeme před plánovaným PVP RP kontaktovat adminy o spectate nebo si alespoň celou situaci natáčet.

3) Maximální doba únosu je stanovena na 1 hodinu. Poškozený a agresor se mezi sebou na délce únosu mohou domluvit formou LOOC.

4) Unesená osoba nesmí být držena v interiéru do kterého se lze dostat jen skrze teleport.

5) Zákaz používání zbraní s optickým zaměřovačem (scope) při střelbě proti jinému hráči.

Trash RP / Fail RP

Je zakázáno na serveru jakkoliv trollit nebo trashovat ať už jménem své postavy nebo svým chováním. Je důležité nahlížet i na své okolí, což mimo jiné znamená i to, že není v pořádku, když půjdete během dne okrádat hráče uprostřed města. Příkladem je i třeba bezdůvodné napadání lidí, bezdůvodné nadávání jiným hráčům, bezdůvodné zabíjení NPC, parodování různých postav z filmů či jiných příběhů a další podobné chování.


Všeobecné porušení pravidel.